Dygn 4, stiltjets dag

Det har inte varit någon vind alls det sista dygnet. Vi gick för motor från kl 16 UTC till kl 06 i morse. Då tvingade vi oss själva att segla (vi har inte hur mycket diesel som helst). Det har gått fram och tillbaka under dagen men nu på eftermiddagen blåser det i alla fall 6 knop och vi kan kryssa fram. Kryss ser det ut att bli rätt många dagar framåt och om ca 24 timmar kan den bitvis vara hård.

Vi tog upp en ny Maui Maui i går eftermiddag precis innan solen gick ner, så kylen fylls på hela tiden. Idag tog den stora Tonfisken slut. Jackie gjorde en sesam panerad tonfisk med sallad, det gick inte av för hackor. Den dagliga checken är nu gjord och städning är avklarad. Nu håller vi på att köra elverk och göra vatten. Vi har inte många båtar runt oss nu, bara två som vi kan se på AIS:en.

Allt är bra här på Atlanten, hälsningar från hela besättningen på Ellen.

3 kommentarer

1. Kryssa på Atlanten låter inte som en hit. Hoppas vinden vänder snart. Kram från ett regnigt Stockholm

2. Hej glada gänget! Vi sitter nu på en alptopp i Kaprun och följer ert sökande efter
    monsunvinden på Atlanten. Vi hoppas att ni snart får mera vind!
    Hälsningar och en kram till er alla från ett snöigt Kaprun!